Forretningsorden
Samrådets Forretningsordenkan læses her
Åben forretningsorden
-
Valgperioder
-
Bestyrelsen består af 7 medlemmer, heraf 4 der vælges for to år ad gangen og 3 der vælges for 1 år ad gangen (fire og tre medlem på valg i hhv. lige og ulige år).
-
-
Indkaldelse til møder
-
Formanden indkalder til bestyrelsesmøder.
-
Indkaldelse til bestyrelsesmøder har som hovedregel en tidsfrist på minimum 1 uge før mødet afholdes. Optimalt 14 dage. Det tilstræbes at møder fastlægges i kalenderen for ½ år ad gangen, ved årsskifte og før sommerferien.
-
Der indkaldes elektronisk, enten via e-mail eller anden digital platform, som alle har adgang til.
-
Der indkaldes med dagsorden, vedlagt relevant information, der kræver forberedelse
-
Gæster inviteres efter forudgående aftale i bestyrelsen og i det omfang det er relevant for drøftelser i bestyrelsen og de processer Gistrup Samråd er interessent i.
-
-
Dagsorden
-
Faste punkter på dagsorden:
-
Formand/kvinde er ordstyrer
-
Godkendelse af dagsorden
-
Opfølgning på referat fra foregående møde
-
Runden (bordet rundt)
-
Punkter annonceret til drøftelse
-
Kalenderen
-
Næste møde og forslag til dagsorden hertil
-
Eventuelt
-
-
-
Beslutningsdygtighed
-
Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 4 af bestyrelsen er til stede. Formand eller næstformand skal være til stede.
-
Man kan ved forfald give skriftligt mandat.
-
Afstemning afgøres ved simpelt flertal, med navngivning af stemmer.
-
-
Referat
-
Referent er sekretæren. Er denne ikke til stede, vælges en referent.
-
Referat skal sendes til godkendelse i bestyrelsen inden offentliggørelse, der skal ske inden 8 dage.
-
Referat offentliggøres / gøres tilgængeligt på hjemmeside.
-
-
Arbejds- og ansvarsfordeling
-
Følgende opgaver skal dækkes af formand, næstformand, kasserer og sekretær, opgaver der tildeles efter kompetencer/interesseområder;
-
Kommunikation (kontakt til kommune og GS’s medlemsforeninger)
-
Presse (Nyhedsbrev mm)
-
Web og SOME (administration og tilgængelighed)
-
Økonomi
-
-